07.02.2018
Hyve-lehti jatkaa Talk-julkaisussa
07.11.2017
Kokemusasiantuntijat auttavat mielenterveyshoitotyön koulutuksessa
10.06.2017
Sairaanhoitajaopiskelijat karttavat mielenterveysalaa
16.05.2017
Työelämäyhteistyöllä erilaisia oppimiskokemuksia opiskelijoille
14.11.2017
Kehitysvammahuollon haasteena ovat rajoitustoimenpiteet
07.11.2017
Hyvä vuorovaikutus tärkeää psykiatrisen eristyspotilaan hoidossa
15.09.2017
Vuorovaikutus on tärkeä osa psykiatrista hoitotyötä
14.11.2017
Yli 50-vuotiaiden työttömien digiosaamista kehitetään Naantalissa
14.08.2017
Potilasturvallisuus ydinasia psykiatrisen potilaan eristämisessä
09.06.2017
Valmennuksella innostusta ja uusia työkaluja aikuissosiaalityöhön
14.11.2017
Viron korkeakoulujen Terveysala-ryhmän laadunarviointi
07.11.2017
Toipumisorientaatiolla kohti yksilöllisempää mielenterveyshoitoa
29.05.2017
Kosteus- ja homevaurioiden aiheuttamia oireita kartoitetaan yhteistyössä
 
Opiskelu ja elämä
 
01.12.2009
Helsingissä oppimassa ja näkemässä – Hotelli Haven
 
Eräänä syksyisenä aamuna pakkasimme itsemme luokan kanssa bussiin ja suuntasimme kohti Helsinkiä. Tarkoituksena oli vierailla parissa eri hotellissa, Designmuseossa ja tutustua Haaga-Helian tulevaisuuden hotellihuoneeseen. Käsittelen artikkelissani viiden tähden Haven-hotellia, joka teki minuun suuren vaikutuksen laadukkuudellaan ja nykyaikaisuudellaan.
Hotelli Haven on boutique-hotelli, joka panostaa laatuun enemmän kuin määrään. Henkäisin ihastuksesta astuessani aulaan, sillä saatoin huomata jo ensisilmäyksellä, että hotellin sisustukseen, materiaaleihin ja ulkonäköön on panostettu. Havenin konseptiin kuuluu tarjota kodikasta luksusta, joka näkyy muun muassa kaikkialta huokuvan pehmeiden värien ja moderniuden yhdistelyssä.
 
Panostusta asiakaspalveluun
Hotelli kiinnittää huomiota laatuun myös asiakaspalveluun. Meille kerrottiin vierailun aikana, että vähintään kaksi työntekijää on ottamassa vieraita vastaan vuorokauden jokaisena tuntina. Asiakas saa myös pikkunälkäänsä helpotusta 24 tuntia vuorokaudessa. Mielestäni hyvin positiivinen asia oli se, että hotellin työntekijät ovat olleet samat hotellin perustamisesta alkaen. Kun työilmapiiri on mukava ja avoin, heijastuu se myös asiakaspalveluun – asiakkaat saavat aina ystävällistä ja hymyilevää palvelua.
 
Erilaisia huoneita
Hotelli Haven tarjoaa kolme huonekategoriaa, jotka ovat Comfort, Style ja Lux, sekä yhden sviitin, joka on ihanteellinen pienimuotoisten kokousten järjestämiselle. Huoneiden sisustuksessa ja laadussa ei ole säästelty, jokaisesta huoneesta löytyy muun muassa Unikulman Havenille suunnittelema king size -vuode, jonka lakanoiden puuvilla on haettu Egyptistä asti. Kylpyhuoneissa on rauhoittava, kylpylämaailman mieleen tuova teema useine hoitotuotteineen.
 
Herkkuja ja virkistystä myös keholle
Hotelli Haven tarjoaa jotakin myös kulinaristeille ja liikunnan ystäville. Hotellin yhteydessä on kolme ravintolaa: Havis, Sundmans Krog sekä G.W. Sundmans, jotka tarjoilevat herkullisia makuelämyksiä. Hotellin kuntosalissa asiakas voi treenata kehonsa virkeäksi, ja vastapainoksi kaksi Siluetti Spa -hoitohuonetta tarjoavat rentouttavia ja sekä mieltä että kehoa rauhoittavia hoitoja.
 
Eri reittejä hotellin huoneisiin
Hotelli Havenista voi varata huoneen monen eri kanavan kautta. Suurimmat ja suosituimmat kanavat ovat puhelin ja sähköposti, mutta myös Internetin välityssivustojen kautta on mahdollista tehdä varaus. Mielestäni mielenkiintoinen Internetin vaikutusvallan mittasuhteista kertova tarina sijoittui viime ystävänpäivään. Hotellissa oli alkuvuodesta vielä melko hiljaista, asiakkaita ei ollut montaa, mutta kun Haven laittoi Facebookiin ystävänpäivätarjouksen, täyttyi hotelli salamavauhtia. Menestystä onkin ollut siitä asti. Hotellin käyttöaste on pysynyt suhteellisen korkealla – tämä kaiketi kertoo jotakin asiakaskunnan tyytyväisyydestä ja hotellin tasosta.
 
Kirjoittaja(t):
Hanna Loikkanen, Opiskelija